Systemy transportowe i logistyczne

Optymalizacja dystrybucji i magazynowania


Doświadczenie pracowników Instytutu Transportu (IT) wykorzystywane jest przy budowie lub reorganizacji systemów magazynowania i dystrybucji towarów. Dotyczy to zagadnień kształtowania polityk i optymalizacji struktury, poziomu zapasu towarów oraz procesów i procedur realizowanych w sferze magazynowania. Prowadzimy audyty i oceny istniejących struktur sieci dystrybucji towarów oraz projektujemy docelowe – optymalne rozwiązania. We wszystkich obszarach stosowane są techniki optymalizacji jedno- lub wielokryterialnej, narzędzia wielokryterialnej oceny oraz narzędzia projektowania i symulacji przebiegu procesów.

Projektowanie dedykowanych rozwiązań logistycznych

Uczestniczymy w realizacji przedsięwzięć mających na celu wypracowanie docelowych rozwiązań transportowych i logistycznych, zgodnych ze specyfikacją klienta i założeniami projektowymi. W tym zakresie wykorzystujemy dostępne techniki i narzędzia projektowania inżynierskiego (techniki optymalizacji, symulacji i wspomagania podejmowania decyzji) oraz prowadzimy prace B+R. Do typowych rozwiązań w tym zakresie można zaliczyć: projektowanie i implementację algorytmów optymalizacji planowania tras, budowy paletowych jednostek ładunkowych typu MIX oraz nośników typu Sandwich, projektowanie polityki wymiany taboru oraz wspomaganie decyzji typu do-or-buy w zakresie usług transportowych. W obszarze kompetencji IT znajduje się również projektowanie rozwiązań w zakresie kształtowania sieci recyklingu pojazdów oraz organizacji procesów recyklingu.

Planowanie zrównoważonego transportu

Oferujemy wykonawstwo opracowań w zakresie rozwoju transportu. Kompetencje zespołu pracowników IT obejmują m.in. planowanie rozwiązań dla transportu zbiorowego (w tym: lokalizacja przystanków, projektowanie sieci transportowych, opracowanie modeli podróży, analizy opłacalności) oraz indywidualnego (np. lokalizacje stacji ładowania pojazdów elektrycznych). W planowaniu transportu wykorzystujemy różne narzędzia i techniki, często w powiązaniu ze sobą (np. wielokryterialne wspomaganie decyzji, symulację ruchu w skali mikro i makro, matematyczne modele optymalizacyjne, ocena rozwiązań układów drogowych). Wśród zrealizowanych projektów wymienić można: plan transportowy dla województwa wielkopolskiego, powiatu gnieźnieńskiego, ocenę wariantów przebudowy ronda Rataje, układu drogowego w rejonie zakładu produkcji samochodów, czy też metodologii badań w zakresie publicznego transportu zbiorowego (PTZ) regionu łódzkiego.